بلاگ

میخچه و چسب میخچه

میخچه و چسب میخچه

میخچه و زگیل‌های پا ضایعات پوستی شایع هستند که می‌توانند دردناک و ناراحت‌کننده باشند. این ضایعات معمولاً در اثر فشار یا اصطکاک ایجاد می‌شوند. چسب میخچه پا یک محصول دارویی است که برای درمان میخچه و زگیل‌های پا استفاده می‌شود. این چسب حاوی اسید سالیسیلیک است که یک ماده لایه‌بردار است. اسید سالیسیلیک به تدریج لایه‌های سخت میخچه یا زگیل را از بین می‌برد و باعث می‌شود که این ضایعات پوستی از بین بروند.

در این مقاله میخوایم به این بپردازیم که میخچه دقیقا چیست ؟ و توضیح مختصری در خصوص چسب میخچه به عنوان بهترین راه درمان میخچه بدهیم و اینکه چه ویژگی هایی دارد. با ما همراه باشید.

میخچه چیست

میخچه معمولا در نواحی تحمل وزن پوست ظاهر میشود .میخچه ها بعنوان توده سخت شناخته میشود که در آن پوست سازگار شده و هسته دردناک میخچه سفت شده است که در نواحی غیر تحمل کننده وزن پا ایجاد شود در بین انگشتان پا که بهم فشرده شده اند بیشتر است.

میخچه و پینه از مشکلات شایع پوستی هستند که معمولاً روی پا ایجاد می‌شوند. هر دوی این مشکلات به دلیل فشار یا اصطکاک مداوم روی پوست ایجاد می‌شوند. میخچه یک زائده کوچک و سخت پوستی است که معمولاً در قسمت کف پا یا کناره‌های پا ایجاد می‌شود. پینه نیز یک زائده پوستی است، اما معمولاً بزرگتر و نرم‌تر از میخچه است. پینه‌ها معمولاً در قسمت‌هایی از پا ایجاد می‌شوند که در معرض فشار یا اصطکاک زیاد قرار دارند، مانند زیر انگشتان پا یا پاشنه پا.

میخچه‌ها و پینه‌ها می‌توانند دردناک و ناراحت‌کننده باشند و راه رفتن و پوشیدن کفش را دشوار کنند. درمان میخچه‌ها و پینه‌ها معمولاً با استفاده از درمان‌های خانگی یا دارویی انجام می‌شود. درمان‌های خانگی شامل استفاده از سنگ پا یا سوهان ناخن برای از بین بردن لایه‌های بالایی پوست روی میخچه یا پینه، قرار دادن کمپرس گرم روی میخچه یا پینه برای نرم کردن پوست و استفاده از کرم یا پماد حاوی سالیسیلیک اسید یا اسید لاکتیک است. داروهای میخچه و پینه نیز می‌توانند برای درمان این مشکلات استفاده شوند. این داروها معمولاً به صورت کرم، پماد یا قرص تجویز می‌شوند.

علائم میخچه

از علائم میخچه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زائده کوچک و سخت پوستی روی پا
  • درد یا ناراحتی هنگام راه رفتن یا پوشیدن کفش
  • قرمزی و تورم پوست اطراف میخچه
  • خارش یا سوزش پوست اطراف میخچه

علت میخچه

میخچه اغلب ناشی از موارد زیر است:

  • پوشیدن کفش‌هایی که مناسب نیستند، کفش‌هایی که خیلی گشاد هستند می‌توانند به پای شما اجازه لیز خوردن و اصطکاک را بدهند.
  • طرح‌های خاصی از کفش که فشار زیادی به ناحیه‌ای از پا وارد می‌کند به عنوان مثال، کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند انگشتان پا را فشار دهند.
  • میخچه اغلب در پاهای استخوانی ایجاد می‌شود زیرا بالشتک طبیعی وجود ندارد. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند به عنوان نشانه‌ای از یک مشکل دیگر پا ایجاد شوند، مانند:
  • بونیون، جایی که مفصل انگشت شست پا به سمت بیرون می‌چسبد در حالی که شست پا شروع به اشاره به سمت انگشتان دیگر همان پا می‌کند.
  • انگشت چکشی، جایی که انگشت پا در مفصل میانی خم شده است.

راه درمان میخچه

با یک سرچ ساده در اینترنت راه های مختلف درمان میخچه را مشاهاده میکنید که میتوان به موارد؛ چسب میخچه، سنگ پا، سوهان، کمپرس آب گرم، جراحی  و… اشاره کرد. در اینجا به روش چسب میخچه میپردازیم چون چسب میخچه بهترین راه حل از بین بردن میخچه میباشد.

چسب میخچه

چسب میخچه شبیه به چسب زخم است که حاوی پد دایره ای دارای سالیسیک اسید ۴۰درصد می‌باشد ،سالیسیک اسید از مهم ترین اسید های آلی است که از آن در غلظت های پایین برای درمان ضایعات پوستی مثل میخچه پا استفاده میشود.
چسب میخچه یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان میخچه است. چسب میخچه به انگلیسی corn pad نیز نامیده می‌شود. شما می‌توانید این چسب‌ها را بدون نسخه از داروخانه خریداری کنید. چسب میخچه حاوی ۴۰% اسید سالیسیلیک است.
چسب موضعی کرن پلاستر دوتوبل مناسب برای انواع میخچه ،پینه و زگیل می‌باشد. این محصول ساخت کشور ایتالیا می‌باشد. تنها نمایندگی در ایران بصورت مستقیم شرکت سنادارو پارسیان است. چسب میخچه دوتوبل ایتالیا پیش رو در زمینه تولید چسب میخچه با جدیدترین روش متد روز دنیا و کیفیت عالی که اتحادیه اروپا ملزم به استفاده از این چسب میخچه میکند .
این چسب میخچه نسبت به نمونه های قبلی که رینگ حاوی مایع خمیری یا سالیسیک اسید بوده که با قراردادن آن روی محل میخچه باعث جابجایی و سوزش در نواحی اطراف میخچه و پوست میشد و همچنین پرزهای همراه آن محل میخچه را زخم و باعث عفونت میشد که درد زیادی علاوه بر میخچه ایجاد میکرد.

فواید چسب میخچه

  1. استفاده آسان
  2. یک روش خانگی موثر برای از بین بردن میخچه
  3. عدم نیاز به جراحی
  4. عدم نیاز به بی حسی
  5. یک روش بسیار ارزان
  6. در صورت استفاده از یک مارک خوب خیلی سریع به نتیجه میرسید

بهترین راه درمان میخچه

یکی از بهترین و آسان ترین راه های درمان میخچه استفاده از چسب میخچه میباشد، چسب میخچه یک روش درمانی موثر برای از بین بردن میخچه است. البته باید در انتخاب چسب میخچه مراقب باشید تا هم پوست شما را خراب نکند و هم در کوتاه ترین زمان و بهترین حالت مخیچه شما را درمان کند. چسب میخچه حاوی سالیسیلیک اسید یا اسید لاکتیک است که با لایه برداری از پوست اطراف میخچه، به نرم شدن و از بین رفتن میخچه کمک می کند.

چسب میخچه Dotobell دوتبل یک برند معتبر و شناخته شده در زمینه محصولات مراقبت از پا است. این چسب حاوی سالیسیلیک اسید ۴۰ درصد است که برای از بین بردن میخچه ها بسیار موثر است. چسب میخچه Dotobell که با تکنولوژی روز دنیا ساخت شده است و در کوتاه ترین زمان هرگونه میخچه را درمان میکند.

برای استفاده از چسب میخچه دوتبل، ابتدا پوست اطراف میخچه را تمیز و خشک کنید. سپس چسب را روی میخچه قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا بچسبد. چسب را روزانه یک بار تعویض کنید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که میخچه از بین برود.

چسب میخچه دوتوبل Do.Tobell

۱۱۵,۰۰۰ تومان
  • کشور سازنده: ایتالیا
  • نسل جدید چسب میخچه دنیا
  • درمان سریع و موثر میخچه
  • استفاده از علم و فناوری های پیشرفته و به روز دنیا
  • تضمین کیفیت و اصالت کالا
  • سال تولید ۲۰۲۳
  • تاریخ انقضا ۵ سال
افزودن به سبد خرید

چسب میخچه دوتبل (Do.Tobell) یک روش درمانی ایمن و موثر برای از بین بردن میخچه است. این چسب به راحتی در دسترس است و قیمت مناسبی دارد.

نحوه استفاده از چسب میخچه

چسب میخچه پا به صورت یک پد کوچک است که روی میخچه یا زگیل چسبانده می‌شود. این پد باید به مدت چند روز روی پوست باقی بماند تا اثر کند. در طول این مدت، ممکن است احساس سوزش یا خارش خفیف داشته باشید.

برای استفاده از چسب میخچه پا، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. پاهای خود را با آب گرم و صابون بشویید.
۲. میخچه یا زگیل را خشک کنید.
۳. پد چسب را از روی ورق محافظ جدا کنید.
۴. پد را روی میخچه یا زگیل بچسبانید.
۵. پد را به مدت ۲۴ ساعت روی پوست باقی بگذارید.
۶. پد را از روی پوست جدا کنید و پوست زیر آن را با آب گرم و صابون بشویید.
۷. اگر میخچه یا زگیل هنوز باقی مانده است، مراحل ۳ تا ۶ را تکرار کنید.


فیلم نحوه استفاده از چسب میخچه را درصفحه میتوانید مشاهده کنید.

عوارض جانبی چسب میخچه

چسب میخچه پا معمولاً عوارض جانبی جدی ایجاد نمی‌کند. با این حال، ممکن است برخی از افراد دچار عوارض جانبی خفیف مانند موارد زیر شوند:

  • سوزش
  • خارش
  • قرمزی
  • درد

2 دیدگاه در “میخچه و چسب میخچه

  1. محسن گفت:

    من مدتی بود میخچه شست پام اذیتم میکرد خیلی ناگهانی با چسب میخچه دوتوبل توی داروخانه آشنا شدم و خریدم و از خریدم راضی ام خیلی زود میخچه پام به صورت کامل خوب شد

  2. فائزه گفت:

    عاااااااااااالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *