بلاگ

با چاقو و تیغ به جان میخچه نیفتید !

با چاقو و تیغ به جان میخچه نیفتید !

میخچه ضایعه ای پوستی است که اغلب در پا به‌وجود می‌آید و برای بر طرف کردن آن راه حل های مختلفی را از جمله استفاده از سنگ پا و روش های سنتی پیشنهاد می‌دهند که متخصصین پوست هیچکدام را روشی مناسب برای درمان آن نمی‌دانند.

آناتومی بدن و میخچه

حمیدرضا شفیعی: میخچه یک نوع پینه است که در اثر استمرار فشار به قسمتی از پوست تشکیل می‌شود و در واقع پوست با ایجاد میخچه به محافظت از خود پرداخته و ضخیم تر می‌شود تا بتواند با فشار زیاد مقابله کند.

این متخصص پوست اضافه کرد: میخچه بیشتر در پا ظاهرشده و در افرادی دیده می‌شود که فشار زیادی را به دلیل آناتومی بد این قسمت از بدنشان تحمل می‌کنند، البته گاهی ممکن است میخچه در دست نیز به علت بلند کردن اجسام سنگین مشاهده شود.

زگیل چیست؟

شفیعی در ادامه گفت؛ ولی زگیل یک ضایعه‌ای ویروسی و عفونی بوده و اقدام نادرست ممکن است این ناهنجاری را به افراد دیگر نیز منتقل کند.

جلوگیری از ابتلا به میخچه

وی در خصوص جلوگیری از ابتلا به میخچه گفت: بهترین روش برای پیشگیری از این ضایعه در پا پوشیدن کفش مناسب و راحت است؛ البته لازم است از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند و نوک‌تیزی که پا را تحت‌فشار قرار می‌دهد پرهیز کنید.

توصیه در خصوص درمان میخچه

وی درباره درمان میخچه گفت: تحریک میخچه باعث بزرگ شدن آن می‌شود به همین علت هیچ‌گاه از تیغ، ناخن‌گیر، چاقو، سنگ‌پا و … برای بهبود این ضایعه در بدن استفاده نکنید.

شفیعی در پایان توصیه کرد: ‌که این ضایعه به علت فشار زیاد به پوست در پا و گاهی در دست به وجود می‌آید؛ پوشیدن کفش مناسب بهترین راه برای پیشگیری از این اختلال در پا است.

درمان میخچه با چسب میخچه

یکی از راه های آسان و خانگی درمان میخچه استفاده از چسب میخچه میباشد. چسب میخچه شبیه چسب زخم است و حاوی سالیسیلیک اسید ۴۰ درصد است. یکی از مهم ترین راه های درمان میخچه استفاده از چسب میخچه است که در بسیاری از داروخانه ها شهر به فروش می رسد. نسل های جدید چسب میخچه باعث درمان سریع و موثر میخچه شما میشود، چسب میخچه دوتوبل ساخت ایتالیا نسل جدید چسب میخچه میباشد که میتوانید از داروخانه های مطرح کشور تهیه فرمایید و یا از سنا دارو پارسیان خرید کنید.

چسب میخچه دوتوبل Do.Tobell

۱۱۵,۰۰۰ تومان
  • کشور سازنده: ایتالیا
  • نسل جدید چسب میخچه دنیا
  • درمان سریع و موثر میخچه
  • استفاده از علم و فناوری های پیشرفته و به روز دنیا
  • تضمین کیفیت و اصالت کالا
  • سال تولید ۲۰۲۳
  • تاریخ انقضا ۵ سال
افزودن به سبد خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *